ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 20: Padornela-Puebla de Sanabria (20 km)

Een bijna onopgemerkte mijlpaal: het 25% punt van mjin tocht bereikt en overschreden. Dat voelt ´snel´, want ik ben nog zoekend naar een goed ritme: wat zijn prettige loopafstanden, hoeveel water neem ik mee, hoeveel voorraad, hoe werkt Spanje qua infrastructuur voor wandelaars? Een wandeling van 20 km over vlak/overzichtelijk terrein, zoals vandaag, lijkt vooralsnog ideaal: vóór de warmte binnen, en voldoende tijd om te recupereren.

Dan helpt de N-525. De voormalige hoofdweg (nu vervangen door de nog grotere A52) geeft het beeld van een autoloze zondag. Meer fietsers dan auto´s. Ook de Spaanse rijkswaterstaat lijkt de weg te hebben opgegeven, en laat de bomen en struiken tot ver over de rijbanen verder groeien.

Op de camping in Puebla beloon ik mijzelf met een fles rosado, en het opwekkende vooruitzicht van opnieuw een rustdag. Voor het eerst krijg ik tijd om mij ook eens als ´toerist´ te gedragen. Misschien kom ik dan ook eens Nederlanders tegen. Zelfs de Duitsers ontbreken hier! Dit mooie hoekje van Spanje is nog van de Spanjaarden zelf.

Reacties

Reacties

Daniel

Lijkt me heerlijk te lopen over zo'n N525 die verdrongen wordt door bomen en struiken. En al een kwart afgelegd!?? Gauw verder lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!