ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 22: Puebla de Sanabria-Mombuey (28 km)

Een nuttige dag, niet per se bijzonder prettig. 28 km is meer dan 2% van de afstand Finisterre-Tarifa en zet dus behoorlijk wat zoden aan de camino. Daarbij helpt dat ik de afstand (en tijd) in een bijna zen-achtige toestand afleg. Zonder enige afleiding, pijn, dorst of moeheid verdwijnen de kilometers onder mijn schoenen. Het nirwana blijft buiten bereik, want de beoogde overnachtingsplaats is volgeboekt. Het personeel van hotel La Ruta is duidelijk niet geïnteresseerd in die akelig ogende landloper voor hun schone balie.

´Geen plaats meer in de herberg´, waar ken ik dat van? De goed voorbereide reiziger heeft echter een noodscenario klaarliggen, in mijn geval in de vorm van een stormvaste Hilleberg Akto (mijn trouwe eenpersoonstent, die mij al meer dan 10 jaar uit de brand helpt). Eerst nog even twee verkoelende blikjes bier wegwerken, in de schaduw van een vervallen loods - hetgeen niet bepaald meewerkt aan mijn (zelf)beeld van eerzaam burger..

Lijkt het maar zo of lopen ´de mensen´ al met een boogje en blik van afkeuring om mij heen? De wandelaar, en zeker de wandelaar die al 3 weken onderweg is in devrije natuur, is al snel een ´outcast´ in de ogen van de keurige burgerij. Dakloos is onze held nog niet, maar zeker wel ´zondervaste woon- of verblijfplaats´. Tssss.

Reacties

Reacties

Tina

Gelukkig, dat klinkt alsof je weer flink opgeknapt bent!

Daniel

En dan ook nog gewoon op straat bier drinken, tja, wat wil je dan. Maar wat zal dat lekker gesmaakt hebben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!