ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 73: Grazalema-Ubrique (27 km)

Onvoorstelbaar. Bizar. Dat zijn de woorden die passen bij deze woensdag 12 oktober in Andalucia. De nieuwsbulletins kondigen het later op de avond aan: de herfst is gearriveerd in Spanje. Dat betekent een duikeling van de temperatuur van 25 naar 15 graden, en een urenlange plensbui waar ik onwetend in terecht ben gekomen. Het is alsof ik met een teletijdmachine in een ander universum ben geraakt. ´Op weg naar de Noordkaap, 2004´, zo voelt het werkelijk, in plaats van 100 km verwijderd van Tarifa.

Ik pas mij aan. Alle interessante uitdagingen worden geschrapt. Het gaat er nu om om veilig en in één stuk in Ubrique aan te komen. Mijn bezorgdheid gaat vooral uit naar mijn schoenen. Aan het eind van hun lopende leven, een paar dagen in de zon overleven ze nog. Maar een urenlange watervloed over het kwetsbare leer? Ik houd mijn hart vast.

Soppend in mijn schoenen, zigzaggend over het natte asfalt, arriveer ik na 7 uur lopen, verscholen inmijn kapuchon, toch in goede stemming in Ubrique, waar opnieuw een luxe hotel wacht. Het restaurant sluit om half vier, dus snel de natte plunje uit, douchen, en aanschuiven in de warme eetzaal. Over plotselinge overgangen gesproken!

Reacties

Reacties

Merel

René, wij zitten hier live te kijken hoe jij je verhalen post. We waren al bang dat je te ver achter lag op schema!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!