ViadelaPlata.reismee.nl

Pelgrim zonder god wordt pelgrim zonder bagage

Zoals elk strijdplan nooit het eerste contact met de vijand overleeft, sneuvelt elk al te gedetailleerd reisschema op de eerste dag. Wat kan er dan al fout gaan? vraag je je af.Stel je voor: Santiago Aeropuerto, een optimistische reiziger wachtend bij de bagageband, wachtend bij de bagageband... Enfin, je kunt bedenken wat er gebeurde. Of: juist niet gebeurde. Ik ben dus nu ´pelgrim zonder bagage´.

Na een keer een lelijk woord geroepen te hebben, toch maar over tot de orde van de dag. Wat te doen? Mijn reisplan biedt uitkomst: Over een week brengt mijn schema me terug in Santiago. Op deze manier heeft Iberia/Vueling een week de tijd om mijn rugzak te traceren. Ik denk dat ik de eerste wandelweek (Finisterre-Santiago) kan lopen met minimale bepakking (= de handbagageaangevuld met inderhaast ingekochte tandpasta, rugzak, scheermes en zeep). Zo was ik gisteren, in plaats van de kathedraal van Santiago te bewonderen, druk in de weer in de plaatselijk drogist, op zoek naar de zeep. Zeep, zeep, wat is zeep in het Spaans? Ik voelde me even Ernie in de badkuip.

Zaterdag wordt een cruciale dag. Is mijn rugzak terecht, en kan ik zonder vertraging verder op weg? Of niet? Aan dat laatste durf ik eigenlijk nog niet aan te denken.

Gelukkig heb ik vandaag wel een fijne ´albergue´ gevonden in Finisterre. Want Finisterre is ondanks alles toch het startpunt van de wandeling. Vanavond loop ik een paar kilometer het dorp uit om vlakbij de vuurtoren te genieten van de ondergaande zon. Even de zinnen verzetten.

Met wat gelukblijftde zon het enige dat hier aan de uiterste westrand vanEuropain het water valt.

Reacties

Reacties

Lenneke

Geluk bij een ongeluk: hierdoor kun je fijn even acclimatiseren zonder zware bepakking. Mazzel dat je op schema kunt blijven en over een week je bagage kunt ophalen. Ben benieuwd naar de eerste foto's. Succes en plezier!

Marianne

Zoals Len inderdaad beaamt, ''elk nadeel heb z'n voordeel'' en vice versa. Deze gebeurtenis heeft je in ieder geval weer herinnert aan vrolijke liedjes met zeep. Komt vast goed en in de tussentijd: zeep= jabón.

Groetjes!

Mariska

Die lelijke woorden die je geroepen hebt waren wel in het Spaans neem ik aan? je kunt heerlijk schelden in die taal dus neem het er van!

Geniet!

Ps. ik doe 25 minuten over een crypto...

Hanny

ik ben ook benieuwd naar de lelijke woorden. Graag meer details.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!