ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 8: Ponte Ulla-Silleda (20 km)

Vandaag doe ik een poging om - meer dan gisteren - de wandelroute van de Via de la Plata te volgen. Die op zich goede intentie wordt meteen ´beloond´ met een fikse klim vanuit het dal van Ponte Ulla. Even later raak ik de route kwijt vanwege een trajectwijziging die ik te laat opmerk. Bij een bordje ´privado´ verlaat ik het pad en sla rechtsaf naar de oude bekende (nu al!): de hoofdweg N525.

Die terugkeer heeft ook voordelen, want de meeste barretjes, restaurants, terrasjes en spotgoedkope ´menu del dias´ zijn vooral langs de hoofdweg te vinden. Al slingerend door het groene, glooiende landschap van Galicia, schuifel ik voort richting Silleda, waar ik rond 13.00uur (dus opnieuw vóór de ergste hitte) een plaats vind in Pension Taxo.

Denk overigens niet dat ik al die barretjes en terrasjes langs de N525 ook daadwerkelijk aandoe. Ik loop er telkens demonstratief aan voorbij, om zo aan te tonen dat ik die verleiding heus wel weerstaan kan. Dit is een persoonlijkheidsgebrek, waar ik de komende maanden aan ga werken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!