ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 9: Silleda-Lalin (20 km)

Wie denkt dat ik een rustig type ben, vergist zich. Ik houd bijvoorbeeld erg van wild kamperen. Dus na twee nachten op suffige, muffige pensionkamers (kost hier 20 euro per nacht!) besluit ik vandaag voor het eerst mijn tent uit te proberen. Op de wandelkaart zie ik een perfect gebied: ver buiten de bewoonde wereld, beschut, bos, en stromend water in de buurt. Dit is een droomplek! Dus na zo´n 18 km sla ik bij het bordje ´area recreativa´ rechtsaf naar de beoogde wildkampeerplaats.

Op een muurtje staat wat grafitti: Cruising! In mijn onschuld denk ik nog: de zee is toch ver weg hier? Ik scharrel de heuvel af op zoek naar een geschikte plek. Ondertussen valt mijn oog op wat opengescheurde pakjes Durex, en weet dan zeker: dit is het ´area recreativa´! Dan nog een muurschrift: ´Attencione! entre 18.00 en 20.00 h´ Ik begin te aarzelen. Dit klinkt niet meer als een vrolijke aankondiging, maar veel meer als een waarschuwing. Even later valt het kwartje dan toch en realiseer ik mij dat mijn gedetailleerde wandelkaart me naar een ontmoetingsplaats voor de liefhebbers van de Spaanse herenliefde heeft geleid.

Dus rugzak weer op en verder zoeken. Een paar kilometer verderop vind ik diep in het bos een fijne plaats. Beschut, vlakbij een stroompje, groen en stil. Kortom: wild, maar niet te wild.

Reacties

Reacties

mathilde

Hilarisch stukje!

Hanny

Ik kijk uit naar je reisfoto's!

Daniel

Een mooie wild kampeerplek ligt trouwens nooit voor het oprapen, maar eenmaal op de juiste plek;ik word echt jaloers als ik je zo hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!