ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 29: Zamora (rustdag)

Ik houd moeite met het Spaanse dagritme. Althans: ik pas me niet volledig aan, en zie kans daarmee uit de voeten te kunnen. Zoals vandaag, een rustdag, na een korte ronde door het Romaanse Zamora (de kathedraal, het castello, de Romeinse brug) per ongeluk al om 12.30uur een plata combinado besteld, dat ik meteen maar interpreteer als de hoofdmaaltijd van de dag. Op een leeg terras, want... ja ik weet eigenlijk niet waarom de Spanjaarden dan niet koffiedrinken of een eerstje biertje genieten.

Na een leespauze in het nabijgelegen park nuttig ik om half zes een broodje, en drink daarna koffie in een uitgestorven stad. Die komt vast weer tot leven - rond 9uur vanavond - als ik al lang weer op één oor lig, de hitte verbijtend, want afgekoeld is het dan nog lang niet.

Dus de Spanjaarden (al langer hier)leven volgens het Zuideuropese klimaat, ik volg de Westeuropese klok. We zijn in Spanje, dus wie heeft er nu eigenlijk gelijk?

Het probleem blijft dat de wandelaar nachtrust nodig heeft, vroeg naar bed gaat, vroeg opstaat (om de hitte voor te zijn) en dus niet kan deelnemen aan het uitbundige Spaanse avond- en nachtleven. Salud!

Reacties

Reacties

Daniel

Ik herken dat René, wanneer kan ik nu eindelijk gezellig samen drinken en eten tussen de Spanjaarden! En als ze dan eindelijke beginnen dan is het bed veel te aanlokkelijk. Madrid is het ergst maar daar kom je gelukkig niet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!