ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 33: Calzada - Salamanca (17 km)

Een kwestie van ijverig zijn. Zo beschrijf ik de gemoedstoestand die nodig is om de kaarsrechte wegen van de Via de la Plata af te leggen over de oneindige meseta (hoogvlakte). Die ijver breng ik graag op, omdat ik weet dat deze grindpaden vrijwel recht naar het zuiden, naar Tarifa leiden, dus efficiënter kan bijna niet. Ook prijs ik het ontbreken van significante hoogteverschillen, omdat ik de kwelling van Galicia nog niet vergeten ben. Kwam het door te veel gewicht (reservewater) of een onkundig ingepakte rugzak? Nu gaat alles soepeler en leg ik de 17 km naar Salamanca bijna routinematig af, mij voortdurend verheugend op de twee (2!) rustdagen diein het verschiet liggen in de oudste universiteitsstad van Spanje.

Dat wordt sightseeing natuurlijk, maar ook neem ikde tijd om de toestand van mijnschoenen en tenen te evalueren. Mijn schoenen naderen het punt van definitieve desintegratie (elke dag weer wat extra beschadiging en slijtage), zodat de vraag of ik nieuwe moet kopen steeds pregnanter wordt.

Ten aanzien van mijn tenen grotendeels hetzelfde verhaal, maar die moeten toch echt mee tot aan Tarifa.

Reacties

Reacties

Alby Bolt

Nu jouw schoenen desintegreren heb je denk ik behoefte aan de combinatie uit Warnsveld. In Noorwegen arriveerden ze op het juiste moment om jouw bergstappers te repareren.
De caravan staat nu nog bij huis dus ik hoop dat je in Spanje een goed passend paartje op de kop kunt tikken. Met volgens mij nog 34 etappes voor de boeg lijkt mij het bezit van goede schoenen geen overbodige luxe. Veel succes en we blijven je volgen.

Daniel

Zeker, niet over twijfelen maar nieuwe schoenen kopen. Daar zul je nooit spijt van hebben. Geniet van Salamanca.
Schitterend je verhalen zo achter elkaar te lezen maar vanaf nu ga ik normaal doen. Je verhalen hebben me te pakken.

Mathilde

Wees maar lief voor je tenen en nu hebben ze ook twee dagen rust

Loes

Erg leuk om je reisverhalen te lezen. Tegenslagen blijven je helaas niet bespaard, maar je blijft goed geluimd. Top!
Geniet van de rustdagen in Salamanca. Hopelijk doet de rust je voeten goed en hopelijk kan je daar een paar mooie nieuwe 'stappers' scoren!

Marijke

Ha René, ik ben een slechte volger, maar kijk zo nu en dan even en geniet dan van je mooie verhalen. Ik heb mooie ansichtkaarten van de universiteit van Salamanca - die stuur ik je nog wel eens als je weer terug bent. Op die plaatjes afgaand, geniet je zeker.
Ik hoop dat je tenen ondertussen een beetje uitrusten en wellicht vind je mooie nieuwe schoenen?

Elien

Melk, whisky, rosado... met de basisverzorging zit het goed.

Johan

Beste Rene, gefeliciteerd met je verjaardag! Alweer even niet van je gehoord. Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat de weg met nieuwe? wandelschoenen voorspoedig(er) verloopt. Neem een lekkere whiskey en geniet van de dag. Groetjes uit Amstelveen

Ma en pa

Gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er in je ééntje een
goede dag van en drink er één op.Deze dag in Spanje zal
wel in je gedachten blijven. Goede wandeling verder .

Alby en Karin

Van harte gefeliciteerd. Geniet van deze dag en alle dagen die nog komen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!