ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 37: San Pedro de Rosado - Fuenterroble de Salvatierra (21 km)

Eén ding leer ik vandaag: de hitte kun je niet ontwijken. Je kunt wel vroeg starten en een korte afstand lopen, maar dan ben je nog steeds tussen 1 en 6 uur in de middag overgeleverd aan de Spaanse zon. Dat ervaar ik op mijn verder zeer comfortabele wildkampeerplaats. Een beetje schaduw, een beetje wind, maar veel te weinig verkoeling: het water is op rantsoen, ik moet er ook nog eten mee bereiden, en morgen 6 km lopen naar de eerste ravitaillering.

Zet ik ook nog m´n tent weer op de verkeerde plaats: om 3 uur heerlijk in de schaduw, om 6 uur in de volle zon. Je zou toch verwachten dat ik dat inmiddels beter zou kunnen inschatten. Ik denk dat het komt doordat de zon in Spanje horizontaal door de hemel gaat, in plaats van in een boog, zoals ik tijdens andere vakanties heb ervaren. Geloof je het zelf?

Onderweg de eerste zwarte varkens gezien. In het savanne-achtige terrein lijken het wel Afrikaanse wrattenzwijnen en voel ik met even op safari! Om water te sparen ben ik nu - uit noodzaak dus, let op - aan m´n flesje whisky begonnen. Zo hep elk nadeel z´n voordeel, en bestaat de kans dat deze bovengemiddelde warme dag toch nog een vrolijk einde heeft. Proost!

Reacties

Reacties

Hanny

Nou zag ik op Discovery een tijdje terug een item uit de serie "I shouldn't be alive" en dat ging over iemand die de droogte overleefde door zijn eigen pis te drinken.

Daniel

Oei als je inderdaad de schaduw niet meer weet in te schatten....Voor of na de whisky???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!