ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 39: Calzada de Béjar-Hervás (17 km)

De rondbuikige, doch joviale herbergier serveert het ontbijt voor zijn twee gasten al om 7 uur ´s ochtends. Zo gaat dat in de harde wereld van de pelgrim. Gevuld met koffie, sap en toast begin ik daarna aan de afdaling, die na 20 minuten leidt naar een groen rivierdal, waar nog echt water door stroomt. Geen droge rivierbedding, maar echt H2O! Over de brug begint een korte klim naar Puerto de Béjar, die draaglijk blijft door de koele wind die mij vanuit de bergen tegemoet waait.

Eenmaal boven lukt het bij het tankstation een flesje perziksap (mijn nieuwe favoriet: sumo de melocotón) te bemachtigen, zodat de volgende afdaling naar Baños en de camping geen probleem oplevert. Hier vind ik op een hard stuk grond een plek die heus de hele dag in de schaduw blijft. Met een winkel en restaurant op loopafstand kan de rustdag niet meer mislukken.

Dus tijd om alvast vooruit te blikken en te plannen voor de komende dagen. De grootste zorg blijft de temperatuur, die - ook in de ogen van de Spanjaarden - maar niet wil gaan dalen. Hoewel: de frisse wind tijdens de klim vandaag geeft hoop op een weersverandering. Ik weet, gisteren was het nog 40graden in Cáceres, maar dat neemt mijn optimisme niet meer weg. Vanaf nu zal mijn reactie op elk weerbericht dan ook zijn: Winter is coming!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!