ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 48: Cáceres (rustdag)

Cáceres is een klein pareltje. Het hart van de oude vestingstad is verbazingwekkend goed bewaard gebleven. Smalle steegjes slingeren tussen hoge muren van paleizen en vestingwerken. Kijk, daar komt een groep middeleeuwse ruiters aangereden over de kasseien. Bij de Puerto de Estrella verlaten ze de stad, Ik loop door en kom terecht op een druk plein, waar nog hard gewerkt wordt aan de kathedraal. Een houten kraan voert materialen naar de wankele houten steigers, terwijl verderop de drukte van de markt heerst. Even verder stuit ik op een zanderige kruising op een groep in lompen gehulde lijfeigenen, die in een steegje staan te wachten.... op het teken dat ze naar de filmset kunnen.

Het is duidelijk. Cáceres is middeleeuws, maar zó middeleeuws toch ook weer niet. Er zijn filmopnamen en de hele binnenstad wemelt van acteurs, decors en figuranten. En toeristen, die natuurlijk de magische sfeer verstoren. Maar dat doen ze in elke stad.

Dus daal ik af naar het Plaza Mayor voor een dubbele maaltijd (voor- en hoofdgerecht) en bereid ik me in mijn hotelkamer voor op de terugkeer naar de 21e eeuw. Maar dat is morgen pas. Vandaag nog even verder dromen.

Reacties

Reacties

Merel

Vanwege drukte een grote hoeveelheid verhalen in één keer bijgelezen. Hardop moeten lachen, ik zie het helemaal voor me. Bedankt dat je me op deze manier laat meegenieten. Wel de lusten niet de lasten :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!