ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 56: Villafranca de los Barros-Zafra (19 km)

Wakker geworden in het hostal La Marina waaraan alles mis is. Gisteren, bij aankomst, blijft de eigenaar mij - na mijn standaard openingszin ´¿Tiene habitacion?´ (heeft u een kamer vrij?) - verbaasd aankijken. Dit is hem nog niet overkomen: iemand wil hier vrijwillig overnachten! Nee, hij wil mij tot twee keer toe naar de eetzaal sturen, dat lijkt hem de veilige optie. De juffrouw achter de bar (´fumar prohibido´) steekt belangstellendnog een sigaret op.

Dan toch naar boven. De kamer stinkt naar natte verf. Ik zet het raam, de deur, en het raam op de gang open voor ventilatie. Tevergeefs. De douche heeft 2 kranen, waarvan er één werkt, er komt afwisselend koud en warm water uit. De afvoer van de wastafel lekt, zodat de handdoek op de vloer binnen de kortste keren drijfnat is, en blijft. De afvoer van de WC lekt onder de WC-pot weg naar de douchehoek. Ahum, heb ik daar zojuist gedoucht? Het ijzeren plateautje voor de TV hangt op voorhoofdhoogte, op de route van het bed naar de badkamer. De buil en snee op mijn voorhoofd die ik de volgende ochtend aantref, vallen hiermee wellicht te verklaren.

Omdat ik ´peregrino´ ben, krijg ik korting op de overnachting. Geen 20 euro, maar 10. De eigenaar beseft waarschijnlijk zelf ook wel dat 20 euro eerder de prijs is van een dagkaart voor een avonturenpark, waarbij alle attracties zijn inbegrepen. Hoewel... dat heb ik toch allemaal gekregen?

Reacties

Reacties

Tina

Wow, wat een kamer! Dat ze er nog geld voor vragen :) Moest wel lachen om je geweldig leuke schrijfstijl!

Hanny

Woehahahahaha!
Ik kom niet meer bij wegens het "Steekt belangstellend nog een sigaret op"!

Daniel

Hahaha, triest maar lachwekkend aan ons beschreven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!