ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 58: Zafra-Fuente de Cantos (25 km)

Vlakbij de lastige oversteek van de Arroyo de Canadas - er staat zowaar diep water in! - is het gezellig druk met tegemoetkomende wandelaars. Wandelaars! Weliswaar lopen ze richting Santiago, maar de één heeft Mérida als einddoel, de ander Cáceres. Is dat de reden dat we deze keer gemakkelijk in gesprek raken? Dat ze Nederlands en Vlaams zijn, help zeker en vast een beetje. Ook een Amerikaan zit om een praatje verlegen. Hij heeft problemen met de gespen van zijn in Nederland gemaakte bagagewagentje. Even later hobbelt hij goedmoedig verder de heuvel op.

Zo druk als de route is, zo stil is de herberg waar ik onderdak vind. Een prachtig pand, een authentiek klooster, nu herberg, maar van pelgrims geen spoor. Zijn ze er 'vandaag even niet', of zitten ze in een andere herberg? Ik weet het niet, maar tot nu toe heb ik weinig geluk met het treffen van pelgrims/wandelaars in de herbergen langs de route.

Zo zit ik straks de weer de hele avond in m'n eentje. Is het misschien de straf voor mijn al te belerende anti-pelgrim-gedrag? Of zijn het allemaal kwel-grims, zoals Tannhäuser - die zich vrijwillig alle luxe ontzeggen - en ben ik de enige Müde die zich im Hospiz erquickt?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!