ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 61: El Real de la Jara (rustdag)

De keuze voor El Real de la Jara als decor voor mijn rustdag blijkt goed uit te pakken, want het dorpje beschikt over een heuse attractie: het Castillo op de heuvel! Voordat ik aan de klim begin, maak ik een ronde door het slaperige plaatsje, onder andere naar de mini Plaza de Torres (stierenarena). Helaas gesloten voor het publiek. Nou ja, helaas... Geopend voor publiek zou natuurlijk sneuer zijn. Voor de stieren.

Het witte dorpje maakt een bijzonder propere indruk. Overal waar ik - per ongeluk natuurlijk - naar binnenkijk, zie ik vegende en poetsende dames aan het werk. Ook mijn eigen hospita staat voortdurend met spons of bezem in de hand. Misschien maakt de overheersende kleur van het dorp (wit) van iedereen hier een poetskampioen. Zelfs de loslopende katers zijn hier hagelwit!

O ja, dan het Castillo. Een vestingwerk uit de 13e eeuw, dus de fraaie staat van het kasteel is alleen met een recente renovatie te verklaren. De rondgang over de muren biedt een fraai uitzicht naar het noorden, waar ook de andere, kleinere kasteelruïne te zien is, en over het dorpje zelf, waarvan opnieuw de stralende properheid indruk maakt. Of is het maar schijn? Ik ontdekte dat - om toch maar een perfecte indruk te maken - zelfs de boomstammen hier zijn geverfd. Wit.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!