ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 63: Almadén de la Plata-Castilblanco (22 km)

De dag begint in het schemerduister. De zon gaat steeds later op. Om 8 uur 's ochtends loop ik bijna op de tast van de albergue naar de bar, die alvanaf 6.30uur koffie en toast serveert. Dat ik mijn twee wandelende landgenoten daar aantref, verbaast me niet. Een herberg met god, maar zonder ontbijt, zorgt voor omzet bij de buren.

Dan op weg, een fikse klim, een fiks afdaling, naar het adembenemend schone natuurpark van de Sierra Norte. Ik beleef een aangename, koele ochtend over de slingerende paden, door prachtig natuur. De lage zon en de burlende edelherten zorgen voor een prima herfstgevoel.

Hoewel ik gewaarschuwd ben, zorgt het vervolg voor een schok. Ik sta letterlijk weer met beide benen op het asfalt. DeVía volgt hier ruim 15 kim de berm en vluchtstrook van een saaie autoweg. Catastrofaal voor de potentiële wildkampeerder (en dat ben ik vandaag) zijn meters hoge hekken met prikkeldraad die mij zowel links als rechts de toegang tot de velden ontzeggen. Langzaam word ik wanhopig. Ik kan niet van de weg weg! Het medelijden dat ik normaal heb voor varkens en koeien in de weide, slaat om in afgunst. Jullie wel fijn in de schaduw van die mooie kampeerboom, en ik dan?

Uiteindelijk komt alles toch nog in orde. Ik sta nu weliswaar in de berm gekampeerd, maar voor een bermplekje krijgt deze plaats een tien.

Reacties

Reacties

Daniel

Brr claustrofobisch lijkt me dat en dan nog in de berm eindigen ook. Maar je telt je zegeningen, altijd goed.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!