ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 65: Guillena-Sevilla (22km)

De laatste etappe naar het belangrijke tussenstation Sevilla belooft weinig goeds. Ik moet opnieuw kiezen voor een alternatieve route langs een drukke verkeersweg, vanwege een onzekere rivieroversteek. Ik wandel moedig richting de stad die ik gisteren al op de vlakte zag glinsteren. Autowegen, spoorlijnen, industrieterreinen, rotondes: de toegangsweg naar de vierde grootste stad van Spanje doet het wandelhart pijn.

Gelukkig is er in de stad zelf meer te beleven, want de afspraak met Elien uit Leiden, trouw lid van mijn wandelclub, werkt perfect. Rond half drie treffen we elkaar in het drukke, oude centrum van Sevilla. Elien is een weekje op vakantie in Spanje, en het is haar gelukt om haar route via Sevilla te laten lopen. Ze brengt twee verse kranten mee uit Nederland, berichtjes van andere trouwe volgers, en - belangrijk voor de lezers van deze site - een USB-kabel voor mijn fototoestel, zodat ik vanaf nu ook foto's kan uploaden.

Ho ho, eerst nog even een biertje op het terras. Het is tenslotte wel gewoon een redelijk zware wandeldag geweest. Morgen en overmorgen zijn rustdagen. Dus alle tijd om met mijn wandelclub (althans degenen die zijn komen opdagen...) deze mooie stad te gaan verkennen.

Reacties

Reacties

Mathilde

Veel plezier samen!

Mandy

Leuk om weer een paar verhalen van je te lezen Rene! Het is alweer oktober, dus geniet deze maand nog van de bijzondere reis..

Merel

Geniet van Sevilla, René! Wij komen morgen met (bijna) heel QDelft richting zuid-Spanje. Helaas niet helemaal bij je in de buurt, maar een stuk dichterbij dan nu. Zullen wij de warmte aan de kust houden en een koele bries jouw kant op sturen?

René

Merel, stuur elk briesje alsjeblieft mijn kant op. Alleen dan is het hier te harden in de middag.

Daniel

Ik heb altijd gezegd dat jouw verhalen voor mij beeldend genoeg waren om deelgenoot te kunnen zijn maar de foto's voegen toch wat toe. Je ziet, alles kan altijd beter.

Bijzonder dat je Elien onderweg kunt ontmoeten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!