ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 14 Xunqueira-Albergeria (21 km)

Wil ik wel echt de Via de la Plata lopen? Die vraag dient zich steeds nadrukkelijker aan. Ja, naar Sevilla en Tarifa wil ik wel natuurlijk, maar over het exacte tracé van de Via de la Plata? ´s Ochtends zeg ik ´eerst maar eens flink wat kilometers maken, geen zin in ´geroutepuzzel´, dus vaart maken over het asfalt van de hoofdwegen. En ´s middags, wat denk je? Oef, het is het warm, ik ben moe, het is verder dan gedacht, laat ik de snelste route nemen. Dus verder over de N-wegen en OU-wegen, elke afslag naar paden en paadjes (die overigens matig gemarkeerd zijn voor de anti-pelgrim) negerend.

Anti-pelgrims kunnen overigens ook ´pelegrinos a la vuelta´ zijn, pelgrims die een ronde doen, en dus na Santiago teruglopen naar huis.

Aan het eind van de dag veel blushelikopterverkeer, en daadwerkelijk rookpluimen aan de horizon. De bosbranden komen steeds dichterbij. Nog niet zo dicthbijen gevaarlijk dat ik niet meer durf te wildkamperen. Dus sta ik nu in een hoek van een veldje - tussen de varens - in de buurt van de ´bron van de rivier de Tamega´, die overigens onvindbaar bleef.

Reacties

Reacties

Tina

Volhouden René! Je 'moet' helemaal niks, wees lief voor jezelf en doe gewoon hoe het uitkomt. Het gaat zoals het gaat en het belangrijkste is dat je kunt genieten en een aangename ervaring hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!