ViadelaPlata.reismee.nl

Dag 71: Algodonales-Grazalema (25 km)

De prijs voor de domste wandelaar gaat vandaag naar ondergetekende. De spannende pasweg tussen Algodonales en Grazalema wordt alom aangeprezen, en ik zie op mijn wandelkaart het mirador (uitkijkpunt) op 750 m. Vanuit Zahara, waar ik langskom (op 500 m) lijkt dat goed te doen. Een gemiddeld stijgingspercentage van nog geen 3%!

Dus welgemoed op weg. Na ongeveer een uur kom ik bij een mirador, maar zie nog steeds de pasovergang hoog tegen de hemel afsteken. Wat gaat hier mis? De tweede inspectie leert dat dit het uitzichtpunt halverwege de helling is, en dat het échte mirador 500 m hoger ligt. Ai. Foutje, bedankt, Teruggaan is al lang geen optie meer, en het landschap en uitzicht zijn verbluffend. Dus nog maar een slok wandelwater en verder. Anderhalf uur later sta ik op de pas (1250 m) en ben weer eens tevreden met een mooie prestatie.

Het liefst zou ik wandelblunders als deze natuurlijk weghouden uit de geschiedenisboeken, maar daarvoor is het te laat. Voor je het weet staat het in je dagboek, en op je weblog. Aan de andere kant: de lezers, jullie, hebben vanzelfsprekend recht op het volledige, eerlijke verhaal. Nou, vooruit dan maar. Bij dezen.